ហេតុអ្វី​ការ​អប់​រំ​សំខាន់​សម្រាប់​គ្រួសារ?

ការ​អប់​រំ​នៅ​កម្ពុជា​មាន​ការ​រីក​ចំរើន​យ៉ាង​ខ្លាំង​ក្នុង​រយៈ​បី​ទសវត្ស​ចុង​ក្រោយ​នេះ។ សាលា​បឋម​សិក្សា​មាន​នៅ​សឹង​គ្រប់​ភូមិ​នៅ​ទូ​ទាំង​ប្រទេស។ លើស​ពី​នេះ ទៀត សាលា​អនុវិទ្យាល័យ និង​វិទ្យាល័យ​មាន​គ្រប់​ស្រុក​ និង​គ្រប់​ខេត្ត។ ជា​មួយ​នឹង​ការ​រីក​ចំរើន​នេះ ការ​ចុះ​ឈ្មោះ​ចូល​រៀន​​មាន​ការ​កើន​ឡើង​ជា​លំដាប់។ ទោះ​ជា​យ៉ាង​នេះ​ក៏​ដោយ កុមារ​ខ្មែរ​រហូត​ដល់​ជាង​៥០​ភាគ​រយ​មិន​បាន​រៀន​ចប់​ថ្នាក់​ទី​៦ ឬ​កំរិត​បឋម​សិក្សា​ទេ។ ថតភាព​នេះ​​ស្រប​គ្នា​នឹង​ចំនួន​ពល​ករ​ខ្មែរ​ដែល​កំពុង​បំពេញ​ការងារ​នៅ​កម្ពុជា​ជាង​៥០​ភាគរយ​មាន​កំរិត​សិក្សា​ខ្ពស់​បំផុត​ត្រឹម​កំរិត​បឋម​សិក្សា​ប៉ុណ្ណោះ។ ដែល​កាន់​តែ​ជា​បញ្ហា​ទៀត​នោះ កំរិត​នៃ​ការ​អាន និង​សរសេរ និង​ចំណេះ​ផ្នែក​គណិត​វិទ្យា​របស់​កុមារ​ខ្មែរ មាន​កំរិត​ទាប​ជាង​បណ្តា​ប្រទេស​ផ្សេង ដែល​មាន​ការ​សិក្សា​ដូចគ្នា។ តើ​ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​​កុមារ​ខ្មែរ​មាន​ការ​អប់​រំ​ទាប មិន​មាន​ចំណេះ​ដឹង​ខ្ពស់?



ភាព​ក្រី​ក្រ​ជា​កត្តា​ចំបង​ដែល​នាំ​ដល់​ការ​បោះបង់​ការសិក្សា។ ខណៈ​ដែល​ភាព​ក្រី​ក​មាន​ការ​ថយ​ចុះ​ពី​ប្រមាណ​៥០​ភាគ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០០០​មក​ដល់​ប្រមាណ​១៨​ភាគ​រយ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១៤ ប្រជាជ​ន​ខ្មែរ​ប្រមាណ​៧០ ទៅ​៨០​ភាគ​រយ​ នេះ​បើ​តាម​ទិន្នន័យ​ឆ្នាំ​២០១៨​ មាន​ចំណូល​ទាប​ជាង​៣​ដុល្លា​អាមេរិក​ក្នុង​១​ថ្ងៃ។ ដូច្នេះ​ការ​បញ្ជូន​កូន​ទៅ​រៀន​ពិត​ជា​ឧបសគ្គ ព្រោះ​ថា​គ្រួសារ​ត្រូវ​ការ​កំលាំង​បន្ថែម​សម្រាប់​រក​ស៊ី​រក​ប្រាក់​ចំណូល​ចិញ្ចឹម​គ្រួសារ។

មួយ​វិញ​ទៀត កង្វះ​កម្ម​វិធី​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច​តាម​សហគមន៍​ភាព​ក្រី​ក្រ​នេះ​នឹង​ក្លាយ​ជា​វដ្ត​សង្សារ​សម្រាប់​គ្រួសារ​អ្នក​មាន​ចំណេះ​ដឹង​ទាប។ ការ​ជួយ​អ្នក​ក្រី​ក្រ​អោយ​រក​ប្រាក់​ចំណូល​បាន​សម​រម្យ​នឹង​ជា​កត្តា​​សំខាន់​១​សម្រាប់​ជួយ​ជំរុញ​អោយ​កុមារ​បាន​ទៅ​រៀន​ហួស​ពី​ថ្នាក់​បឋម​សិក្សា។ ទន្ទឹម​នេះ កម្មវីធី​គាំទ្រ​ដោយ​សាលា​ជា​កាតាលីករ​​បន្ថែម​១​ទៀត​ ដើម្បី​ជំរុញ​អោយ​កុមារ​បាន​រៀន​យ៉ាង​ហោចណាស់​ចប់​កំរិត​អនុវិទ្យាល័យ ដែល​ជា​ការ​អប់​រំ​ទាប​បំផុត​ក្នុង​ច្បាប់​អប់​រំ។

ដូច្នេះ ដើម្បី​ដោះ​ស្រាយ​កង្វះ​នៃ​ការ​អប់​រំ និង​ជំរុញ​អោយ​កុមារ​ទទួល​បាន​ការ​អប់​ខ្ពស់ក្រៅ​ពី​ការ​ដោះ​ស្រាយ​នូវ​ភាព​ក្រី ក្រ សាលា​មាន​តួនាទី​សំខាន់​ណាស់​សម្រាប់​ជួយ​ធានា​ថា​កុមារ​ទាំង​អស់​ក្នុង​សហគមន៍​ទទួល​បាន​ការ​អប់រំ។ សាលា​គួរ​មាន​បុគ្គលិក​ទទួល​បន្ទុក​តាមដាន​នូវ​រាល់​ការ​សិក្សា​របស់​សិស្ស និង​ធានា​ថា​សិស្ស​ដែល​មាន​ការ​ប្រឈម​ក្នុង​ការ​រៀន​សូត្រ​នឹង​ទទួល​បាន​នូវ​ការ​គាំទ្រ លើក​ទឹក​ចិត្ត និង​ជំរុញ​​អោយ​បន្ត​ការ​សិក្សា​របស់​ខ្លួន​យ៉ាង​ហោច​អោយ​បាន​ចប់​ថ្នាក់​ទី ៩។ ដើម្បី​អោយ​សាលា​មាន​លទ្ធភាព​ធ្វើ​ដូច្នេះ​បាន ក្រសួង​អប់​រំ​ និង​អជ្ញាធរ​មូល​ដ្ឋាន​មាន​កតព្វកិច្ច​ផ្តល់​នូវ​ការ​គាំ​ទ្រ​ផ្នែក​គោល​នយោបាយ និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​ដែល​ចាំបាច់​ដើម្បី​សម្រេច​អោយ​បាន​នូវ​ទិសដៅ​អប់​រំ​ទាប​បំផុត​ត្រឹម​ថ្នាក់​ទី​៩។ 


ដោយ ឈាត ស្រ៊ាង


Comments

Popular posts from this blog

ប្រជាធិបតេយ្យ​កើត​មាន​ពេល​​មនុស្ស​ម្នាក់​ៗ​មាន​សេរី

កម្ពុជា និង​វៀតណាម

ឋានសួគ៌នៅឯណា?